30 August, 2011

Salam 1 Syawal 1432H

Salam Syawal buat semua. Terimakasih buat teman-teman yang mengirim SMS ucapan Selamat Hari Raya Aidilfitri..nostalgia kiriman kad makin terhakis hanya SMS pengganti diri..Apapun terasa pantas Ramadan meninggalkan kita..apakah kita akan bertemu kembali Ramadan akan datang, insyaallah moga ibadah di bulan Ramadan lepas akan meninggalkan kesan buat semua dalam mencapai umat yang seimbang dunia dan akhirat..

Lafaz Takbir :

Allah Yang Maha Besar, Allah Yang Maha Besar, Allah Yang Maha Besar
Tidak ada Tuhan melainkan Allah dan Allah Maha Besar, Allah Yang Maha Besar dan bagi Allah sahajalah kepujian. Allah Yang Maha Besar dengan kebesarannya, kepujian bagi Allah sebanyak-banyaknya dan Maha Suci Allah pagi dan petang. Tidak ada Tuhan melainkan Allah dan tidak kami sembah melainkan akan-Nya. Dengan tulus ikhlas bagi-Nyalah agama, sekalipun dibenci oleh orang-orang musyrik. Tidak ada Tuhan melainkan Allah Yang Maha Esa, tepatlah janji-Nya dan menolong hamba-Nya, memuliakan tentera-Nya dan menghancurkan musuh-Nya bersendirian. Tidak ada Tuhan melainkan Allah dan Allah Maha Besar. Allah Yang Maha Besar dan bagi Allah segala kepujian.

Lafaz Tasbih :

Maha Suci Allah, segala puji-pujian bagi Allah, tiada Tuhan yang lain melainkan Allah, Allah Yang Maha Besar, tiada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah Yang Maha Besar, pujian sebanyak bilangan ciptaan Allah dan sepanjang-panjang kekalnya kekuasaan Allah.

1 Syawal menjelang tiba..Takbir bergema menggegar jiwa..sekiranya ada salah dan dosa..ampun maaf dipinta di hari mulia..Selamat Hari Raya Aidilfitri 1432H Maaf Zahir dan Batin dari kami sekeluarga di Serkam Melaka.

No comments:

Post a Comment