16 October, 2015

MU : Jelajah tunjuk Piala FAM 2015

MU : Melaka United penjenamaan baru untuk pasukan Melaka. Juara Liga FAM 2015 setelah bertahun-tahun kempunan menjulang piala dalam liga bolasepak Malaysia. Akhirnya tahun 2015 tercipta sejarah menjulang Piala FAM di laman sendiri. Tahniah : harap dapat terus maju dalam kancah bola Malaysia meskipun bolasepak tanahair sendiri mula merudum...visi misi silih berganti namun jauh tersisih dengan negara Korea Selatan, Jepun diperingkat Asia malah negara jiran Thailand mula mendominasi kancah bolasepak peringkat ASEAN.

 Teringat Kim Jae Han, Raad Hamudi : bintang pesta bola Merdeka masa zaman Soh Chin Aun..hmmm...sekarang UltrasMalaya pun udah bengang dengan prestasi semasa : macam-macam gelaran untuk FAMB@#&**% lawatan luar negara dah abis jelajah, pengurusan teknikal abis cedok namun hasil masih samar...sampai bila..

Harap Melaka United akan bertahan lama dalam kancah Liga Perdana 2016 atau setidak-tidaknya melangkah ke Liga Super 2017 : Jangan pula 2017 kembali ke Liga FAM...hahahahaha...sabau je lah.

Berikut gambar tunjuk-tunjuk Piala ke 3 daerah di Melaka :
Piala FAM



Cantik Bas tapi sayang plat TAT kalau huruf M kan Ok



Tahun 2016 bakal bersaing di Liga Perdana, diharap pengurusan Melaka United akan terus komited dalam menjayakan misi ke arah kejayaan lebih gemilang dalam sukan nombor satu negara. Pastinya suntikan kewangan yang besar diperlukan untuk mengekalkan tahap prestasi yang dikehendaki. Barisan kejurulatihan pastinya sedang bertungkus lumus untuk memilih barisan pemain terbaik untuk memastikan Gegau Melaka Gegau 2016


No comments:

Post a Comment