26 August, 2014

Santai di Pantai Kelebang, Melaka

Lama sungguh rasanya tidak berkunjung ke Pantai Kelebang, kali terakhir ketika perjalanan balik dari Percutian Domestik 2011, itu pun hendak melihat Kapal Selam yang baru diletakkan di tapaknya. Malam minggu lepas sempat berkunjung ke pesisir pantai tersebut yang pesat dengan pelbagai projek pembangunan bagi menjadi salah satu lokasi pelancongan di Melaka.

Sempat menjengah dan menjamu selera di Restoran Bas, satu lagi idea untuk kelainan dalam tarikan pelancong ke Melaka : Nostalgia perkhidmatan bas di Melaka : Town Bus, M.O.S Bus, Tuah Bus, Alias Bus...aku dulu bas M.O.S dengan bas Tuah je lah..perjalanan Merlimau - Bandar Melaka.



Tandas bas yang telah diubahsuai




Apa pun Pantai Kelebang pesat dengan projek naik taraf : Dataran 1 Malaysia, Muzium Kapal Selam, Restoran Bas. Bersama anak menyusur pantai di hadapan deretan bas tersebut, ramai 'couple' berdua-duaan, maka pihak JAIM dan Pihak Berkuasa Tempatan perlulah melaksana rondaan kerap agar tidak berlaku perkara yang kurang sopan. Antaranya perlu menambah lampu limpah di kawasan pantai dan rondaan sekerap mungkin....Selamat berkunjung ke Melaka.

No comments:

Post a Comment