16 December, 2013

Pulau Langkawi 2013 : Hari Ke Empat

Cinta Bandar Tasik Selatan


Hari Ke Empat

12 Dis 2013 (Khamis)

Menempuh perjalanan hampir 8 jam dari Stesen Keretapi Butterworth ke KL Sentral, memang meletihkan, tidak dapat lena. Setelah tiba di KL Sentral jam 0615 pagi, naik eskalator dan kemudian turun ke sebelah kanan untuk aktiviti seterusnya berus gigi, basuh muka, solat subuh.

KL Sentral lengkap dengan pelbagai kemudahan : nak mandi (RM5) nak simpan beg (RM10/RM15) nak sarapan pepagi lagi (McD).. fasilitas memang canggih. Dari KL Sentral, beli pula tiket Komuter RM1 untuk ke Stesen Bandar Tasik Selatan, memasuki platform 6 untuk ke arah selatan : TBS

Selesa menaiki Komuter ke BTS, turun sahaja di stesen tersebut, kami berjalan hampir 200mtr untuk ke Terminal Bersepadu Selatan (TBS). Pertama kali di TBS, memang mengujakan, ala-ala di Lapangan Terbang KLIA ler pulak. Kemudahan yang disediakan memang cukup selesa. Pembelian tiket di kaunter kemudian turun ke bawah : Pintu 4 untuk perjalanan bersama Mayang Sari ke Melaka Sentral. Nak beli tiket kanak-kanak kena tunjukkan MyKid ler pulak, nak pastikan benar atau palsu gamaknya. Harga tiket TBS-Melaka Sentral : Dewasa RM11/Kanak-kanak RM10.10. Menempuh perjalanan hampir 2 jam untuk kembali ke Merlimau untuk menamatkan misi Percutian Keluarga : Percutian Domestik 2013 - Pulau Langkawi (Udara/Laut/Darat)

BTW ke KLS : ETA 0615
Penantian Ke BTS
Komuter ke TBS
Terminal Bersepadu Selatan (TBS)





Melaka Sentral
Go Go Melaka Go
Melaka Sentral - Merlimau : RM3.50

Syukur kehadrat Allah swt kerana telah merahmati perjalanan pergi dan balik percutian kami sekeluarga : Pulau Langkawi 2013 : Indahnya Malaysia.

1 comment:

  1. Tirrrrrrbaikkklah...best kalau boleh join..mmmmm

    ReplyDelete