01 March, 2012

Mac/RabiulAkhir/JamadilAwal

Salam Bulan Mac untuk semua..bulan RabiulAkhir/JamadilAwal. Bulan Feb berlalu penuh pelbagai peristiwa. Bulan lepas, penuh dengan pelbagai karnival seperti karnival Halal 1 Malaysia di Komplek Al-Azim, Melaka, karnival WoW Putrajaya, Ekspo Buku Islam Putrajaya (masih berlangsung hingga 4 Mac 2012) dan Karnival Jom Heboh di MITC, Melaka. Alhamdulillah..masih berkesempatan bersama keluarga meluang masa untuk mengunjungi karnival tersebut kecuali Jom Heboh. Bermula dengan kunjungan ke Karnival Halal 1 Malaysia, melihat secara lebih dekat pameran dan info tentang penjenamaan logo HALAL oleh pihak JAKIM, sama seperti karnival lain menjual pelbagai barangan, sempat bergambar sekeluarga di booth Kosmo. Manakala kunjungan ke Ekspo Buku Islam pada 25 Feb lepas adalah kunjungan 2 dlm 1, menikmati indahnya Putrajaya dan melawat pameran buku serta Karnival WoW. Di Ekspo Buku sempat mendengar ceramah Prof Dr. Muhaya (selalu mendengar suara je kat Ikim Fm) dan berkesempatan membeli hasil karya beliau.

Sehari di Putrajaya, dimanfaatkan bersama famili menaiki Cruise Putrajaya pada hari tersebut, potongan harga tiket 50%, jika hari biasa tiket dewasa RM30..meredah tasik hampir 20 minit, menikmati pemandangan sekeliling tasik. Dalam pada itu sempat menjengah Alamanda, penuh sesak dengan pengunjung..hajat hati menikmati Nasi Bariani di JM Bariani House tak tercapai...dah tutup operasi agaknya. Kami bergerak ke Taman Warisan Pertanian menikmati sate Hj Samuri dan pelbagai juadah nasi. Dan awal Feb sempat juga menjengah Hard Rock Cafe Shop di Lorong Hang Jebat, Melaka (kawasan Jonker Walk)..bukan apa sekadar nak menambah koleksi rantai kunci..hehehe..tambah lagi tarikan pelancongan di Melaka nampaknya.

Antara aktiviti menarik bulan Mac 2012 :

Encyclopedia Of The Actroid : 1 Mac - 8 Mac 2012 : Pusat Sains Negara, K.Lumpur. Pameran khas robot oleh Kokoro, pembina model 'Actroid' yang terkenal di seluruh dunia robot hidup seperti perempuan jenis android.

Pameran Produk Turki : 1 Mac - 8 Mac 2012. Pusat Konvensyen Kuala Lumpur. Barangan produk dari Turki meliputi pelbagai jenis barangan.

Ekspo Hartanah dan Perumahan (MAPEX 2012) : 2 Mac - 4 Mac 2012 : Pusat Pameran Mid Valley, K. Lumpur. Buat mereka yang ingin meninjau-ninjau peluang pelaburan hartanah dan perumahan.

KK Food Festival : 3 Mac - 18 Mac 2012 : Sekitar Kota Kinabalu. Anda boleh layari web http://www.KKFoodFest.com untuk maklumat lanjut.

Festival Adat Perpatih Negeri Sembilan : 9 Mac - 11 Mac 2012 : Negeri Sembilan. Bagi yang ingin mengetahui dan mengenali lebih lanjut tentang adat turun temurun ini, jangan lupa mengunjungi Negeri Sembilan semasa festival ini berlangsung.

Raptor Watch : 10 Mac - 11 Mac 2012 : Tanjung Tuan, Port Dickson. Tanjung Tuan terkenal dengan kekayaan alam semulajadinya dan juga unggas yang memenuhi segenap ruang atmosfera. Pada bulan Mac ini, bagi yang gemar melihat burung pemangsa yang singgah disini, bolehlah meluang masa dan melihat sendiri burung berkenaan.

Fiesta Belon Udara Panas Antarabangsa Putrajaya Kali Ke - 4 : 15 Mac - 18 Mac 2012. Putrajaya. Pameran yang diadakan setiap tahun ini pastinya menarik perhatian ramai dengan pelbagai aktiviti diadakan seperti menaiki belon panas sambil melihat pemandangan sekitar Putrajaya.

Jualan GP 1 Malaysia : 10 Mac - 15 Apr 2012 : Seluruh Malaysia. Tawaran hebat dan diskaun menanti pegunjung di karnival jualan seluruh negara. Diadakan sempena perlumbaan GP, karnival jualan hebat ini memberikan tawaran menarik bagi pelbagai barangan fesyen, aksesori dan banyak lagi.

Petronas F1 Malaysia Grand Prix 2012 : 23 Mac - 25 Mac 2012 : Litar Antarabangsa Sepang. Saksikan acara F1 di Malaysia. Pelabagai aksi pemandu terbaik duniadalam sukan bermotor F1.

Apapun selamat menempuh Bulan Mac/RabiulAkhir/JamadilAwal. Bulan Mac juga bermulanya cuti sekolah penggal pertama selama seminggu bermula 9 Mac - 18 Mac 2012 Sama-sama kita manfaatkan cuti tersebut untuk berlibur bersama keluarga tersayang. Semoga dapat mempereratkan lagi kasih sayang seisi keluarga..insyaallah..

No comments:

Post a Comment