03 June, 2015

Onedaytrip : Royal Floria Putrajaya 2015

2 Jun 2015 : Bersama famili meneruskan jenjalan cuti sekolah ke Royal Floria Putrajaya 2015. Jika tahun lepas meneroka Pesta Bunga ini di waktu malam, tahun ini kami tukar pula jenjalan di waktu pagi. Memang pilihan waktu yang tepat kerana kira-kira jam 3 petang hujan lebat turun di Putrajaya..setelah puas jenjalan, berfoto gaya sakan selama kira-kira 3 jam kami keluar dari tapak pesta untuk menikmati makan tengahari di Taman Warisan Pertanian sebelum bergerak balik semula ke Melaka.

Kronologi bergambar sebagai kenangan : Bunga Tema Tahun 2015 : Bunga Lily.





Lukisan mural penambah aura


Laman taman bunga dari Negeri Melaka





Khemah utama : Pavilion Taman salji
Tarikan terbaru Royal Floria





Terrarium
The Hobbits Garden





Royal Melon
Cantik Mekar Bunga Lily
T- shirt,keychain dan pen
kenangan RF Putrajaya 2015

Anda masih punya waktu untuk ke sana kerana Royal Floria akan berlangsung sehingga 7 Jun 2015. Tahun ini memang punya tarikan yang berbeza, Taman Salji dengan bayaran RM3 serta laman bunga menarik dari negeri Johor, Negeri Sembilan, Terengganu dan Melaka. Bagi penggemar bunga. anda boleh memilih pelbagai jenis bunga menarik lengkap dengan pakej anak benih, baja serta khidmat nasihat percuma.

Bahkan anda boleh membeli barangan cenderahati seperti rantai kunci, tshirt, pelekat bermagnet di kedai cenderahati yang disediakan

Dan jangan lupa intai-intai ramalan cuaca Putrajaya supaya anda boleh merancang waktu sesuai ke Pesta Bunga Di raja Putrajaya 2015.

Selamat berlibur, semoga kehidupan kita semua dirahmati dan dilimpahi rahmat Allah SWT.

No comments:

Post a Comment