14 January, 2015

Santai Di Melaka : Warung Lempeng Kak Noor, Kg Air Tawar, Merlimau.

Santai di Melaka..macam-macam ada. Kali ni nak bercerita tentang warung yang terletak di Kg Air Tawar, Merlimau Melaka. Lokasi yang berhampiran dengan pejabat FAMA Kawasan Merlimau, di tepi jalan sahaja dan anda perlu melalui jalan lama untuk ke sana. Maksudnya tidak perlu mengikut Lebuh AMJ, senang cerita cari arah ke Pekan Sungai Rambai. Akan kelihatan banner Warung Hajah Mak Temah..yang diusahakan bersama anaknya. Menu pilihan yang popular di kalangan penduduk setempat pastinya Lempeng Kelapa yang boleh dicicah dengan pelbagai pilihan aneka sambal : Sambal bilis, sambal kupang, sambal kerang, sambal telur ayam, telur puyuh, sambal sotong, sambal hijau...macam-macam ada..

Bukan itu sahaja, ada pelbagai menu sarapan pagi : istimewanya lempeng kelapa/dadar dan pakej ubi rebus (ikan kering dan sambal). Untuk yang ingin tercari-cari menu untuk bersarapan pagi disyorkan mencuba jamu selera di sini. 

Indahnya Melaka :


Waktu Warung beroperasi

Mcm-mcm Menu ada

Sibuk Taukeh hari ni : Semoga terus
berjaya.

Lempeng dan ubi : Retro 

Tapau : RM 3 sebungkus

Selamat menjamu selera dengan menu pilihan anda dan selamat berlibur ke Melaka Bandaraya Bersejarah. Semoga kehidupan kita semua diberkati dan dirahmati Allah swt.


No comments:

Post a Comment