01 March, 2015

Mac 2015M/Jamadilawal/Jamadilakhir 1436H

Telah masuk kita ke suku Tahun 2015M, pantas masa berlalu. 

Azam berazam silih berganti. Semalam tersingkirnya pasukan Melaka United dalam kancah Piala FA. Tungguler lagi nampaknya fan MUSA untuk melihat Melaka United melangkah jauh dalam saingan bolasepak Malaysia. Harap tahun ini Melaka United akan dapat menerobos ke Liga Perdana 2016 dengan merangkul Juara Liga FAM atau terus menghuni Liga FAM buat kali ke enam musim berturut-turut. Sabar je la...hahaha..sampai bilaaa beginiii..

Berikut antara aktiviti menarik Bulan Mac 2015 :

Hari Tentera Darat ATM : 01 Mac : Selamat Menyambut Hari Tentera Darat ke 82. Tentera Darat : Teguh Siaga Gah Perkasa. 1933 - 2015.

Mah Meri Anchestors Day Festival : 5 Mac : Mah Meri Cultural Village, Pulau Carey, Selangor : Banyak ritual menarik dan ukiran topeng yang pasti menarik perhatian pengunjung. Keunikan dan kebudayaan warga Mah Meri.

International Drum Festival : 14 Mac - 15 Mac 2015 : Padang Stadium Sultan Muhamad IV Kota Bharu, Kelantan : Festival Gendang Tradisional Antarabangsa yang diadakan di Kota Bharu bakal mempamerkan variasi gendang yang digabungkan dari pelbagai etnik dan budaya seluruh dunia.

LIMA '15 Tourism Carnival : 17 Mac - 21 Mac 2015 : Pulau Langkawi, Kedah : Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan jentera dan peralatan canggih yang digunakan pasukan pertahanan udara negara, awam dan komersial.

Formula One Festival : 27 Mac - 29 Mac 2015 : KLCC Kuala Lumpur : Anjuran pihak DBKL, pelbagai aktiviti menarik untuk para pengunjung di KL.

Formula One Petronas Malaysia Grand Prix 2015 : 27 Mac - 29 Mac 2015 : Sepang International Circuit, Selangor : Persembahan adrenalin yang penuh mendebarkan di sebuah litar yang terkemuka di dunia. Dengan cuaca ekstrem dan panas, menguji pemandu-pemandu bertaraf dunia ke tahap yang paling maksima.

*kredit untuk Majalah Libur.

Selamat menempuh Bulan Mac/Jamadilawal/Jamadilakhir 1436H..semoga kehidupan kita semua diberkati dan dirahmati Allah SWT.


No comments:

Post a Comment