08 December, 2015

Dekat Je : Lumut@Pulau Pangkor (2 Dis 2015)

Percutian bajet Disember 2015 kali ini kami terjah ke Lumut@Pulau Pangkor. Bergerak jam 8 pagi dari TSM Melaka. Exit Bidor untuk ke Teluk Intan meninjau Menara Condong yang menjadi ikon di bandar tersebut. 


Ke Teluk Intan kita yeop
Harap ZooM utk tahu kisah
 Menara Condong

Ada 8 bumbung ala pagoda tapi 3 tingkat je





Bersebelahan Medan Selera terletaknya Kedai Cenderahati
Gift To Give
Tksh Miss Zah : jgn lupa beli tiket parking kat sini

Bekas Tangki air jadi bahan sejarah

Akhirnya kami berjaya menjejak kaki @ Leaning Tower
Teluk Intan

From Teluk Intan, kami meneruskan penjelajahan ke Lumut melalui Lebuh Kayan : macam-macam tempat kami temui Kayan, Kg Parit Jerman (mesti popular masa World Cup), Lekir....jalan memang lurus cuma beralun-alun. Setibanya di Lumut pastinya check in dulu hotel GM Holiday Hotel..deluxe twin RM65 pernite..berhadapan Stesen Minyak Shell...ada juga hotel bajet yang lain..pilih yang mana anda suka. 

Jom cuti Dekat Je ; Lumut Navy City

Inap bandar pilihan kami
Bercanda di tepian pantai...



Di sebalik nama Teluk Batik :

Selepas check in terjah ke Teluk Batik kawasan perkelahan popular di Lumut . Teluk Batik dahulunya dikenali sebagai Teluk Batak. Bagaimanapun, pada 26 April 1974 nama Teluk Batak ditukar kepada Teluk Batik. Kaum Batak yang berniat untuk berhijrah ke Tanah Melayu menjadikan Teluk Batik yang ada sekarang sebagai tempat perlindungan daripada ancaman lanun dan perompak. Dari saat itu bermulalah penempatan kaum Batak. Sumber BH Ahad 31 Mei 2015.

Apa yang perlu dilakukan di kawasan sekitar Teluk Batik adalah memperindah dan menggiatkan lagi pembersihan di kawasan pantai. Bahkan gerai makanan perlu diperkemaskan tanpa ada khemah-khemah tambahan yang koyak, seolah-olah terbiar lama. Perlu ada pengGredan kebersihan untuk gerai-gerai makanan di kawasan tersebut.

Malam lepak sahaja di Room 102/103...menikmati Big Box fm Pizza Hut Lumut.

Esok 3 Dis 2015 kisah baru di Lumut@Pangkor Island..semoga kehidupan kita semua diberkati dan dirahmati Allah SWT


1 comment:

  1. NZED GuestRoom | Cheap Accommodation Room in Lumut, Perak

    Enjoy PLEASANT stay experience for CHEAP accommodation room with GREAT value for money in one of the TOP locations in Lumut, Perak

    Careline: 012-5067575 @ 018-9734575
    Website: http://www.nzedguestroom.com

    ReplyDelete