30 August, 2015

Melaka United : Juara Liga FAM 2015



Kisah bolasepak Melaka pernah aku tulis pada tahun 2011 : tentang pasukan Melaka yang akan bertanding dalam liga ke tiga FAM iaitu Liga FAM bersama kelab-kelab bolasepak di negara ini. Walhal pasukan negeri lain bertanding dalam Liga Perdana dan Liga Super.

Akhirnya penantian para peminat bola Negeri Melaka terlerai pada 29 Ogos 2015 di mana Melaka United (nama penjenamaan baru bola sepak negeri) telah muncul sebagai Johan Liga FAM 2015...penantian selama 32 tahun tanpa sebarang Piala terlerai..memang mendebarkan perlawanan yang penuh dramatik apatah lagi Stadium Hang Jebat dipenuhi penyokong yang setia hingga ke penghujung perlawanan.

Melaka beraksi dalam Liga FAM selama 5 tahun dan tahun hadapan 2016 : Melaka United bakal beraksi di kancah Liga Perdana dengan tambahan pemain impot maka bajet pengurusan akan turut bertambah : Diharap 2016 : Liga Perdana. 2017 : Liga Super...maka bertambah meriahlah suasana bolasepak Melaka seperti kegemilangan di tahun 1983.


Peminat Cilik : Qwan dan Aqil
Ultras Melaka / Bas London

Penuh penyokong Melaka

Akhirnya :  MU The Champions FAM League Cup 2015
Seronoknya penyokong MU
Penyampaian hadiah : Juara Liga FAM 2015

Berita Harian Ahad : 30 Ogos 2015

Masih banyak kelemahan yang perlu ditambah baik buat pasukan MU untuk beraksi di Liga Perdana 2016. Semoga bajet/dana yang bertambah dapat membuatkan pihak pengurusan MUSA memilih pemain berkualiti terutama pemain impot dan tempatan untuk memantapkan saingan di Liga Perdana.

# gegau Melaka gegau

No comments:

Post a Comment