04 September, 2010

Pokok Juraian Emas

<><>
<>
<><>
Pokok Juraian Emas

Erm..semlm lewat petang tatkala nak mgambil ank pulang dari APIDA (dah mula cuti sekolah)..terlihat akn deretan pokok2 yg ditanam dari SDARY till SMKDA (dua sklh yg pnh aku mnuntut ilmu dpd tkn 1-5 di SMKDA next tkn 6 diSDARY-nostalgia lama)..deretan pokok tsb ntah sapa yg tanam..myb kontraktor bwh arahan MDJ..dgn juraian bunganya bak emas kekuningan mengamit aku take pic (mentang2 kursus NG)..tapi nama sbnr pokok ni aku pun aku tak tahu kut2 kengkawan tahu boleh ler bg tau..hehe..
Apapun sekurang2nya skrg,ada ler minat kat flora meskipun ikut firasat aku tangan aku ni panas..tanam serba tak menjadi..yeker..haha atau dah dasar malas kut,kene ubah diri..transformasi diri kata2 KP tempohari..slmt mencintai alam sekitar..

2 comments:

  1. Skg pokok ni kau yang jumpe n tak tahu namenya. Letakkan name Rosliasea Senainsis

    ReplyDelete
  2. haha..masalahnye berderetan ditanam,dah jd pokok lanskap utk pihak nursery..tlg2 carikan nama sbnrnye..duk tinjau2 gak dlm net..

    ReplyDelete